پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112227
ثروتمندترين ديكتاتورهاي تاريخ +عکس
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1021

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از اقتصاد ايران آنلاين: اگرچه بسياري از اين ديکتاتورها اسير خشم مردمان خود شدند و نه تنها ثروت هاي افسانه اي خود که جانشان را نيز از دست دادند و ديگر در راس قدرت نيستند، اما هنوز هم درمورد ميزان دقيق ثروتي که آنها اندوخته اند ترديد وجود دارد.

به گزارش فيگارو، اين هفت ديکتاتور در طول تاريخ ثروتمندترين ها بوده اند.  
 
معمر قذافي
 
وقتي در ماه مارس سال ???? دارايي‌هاي ديكتاتور سابق ليبي و خانواده‌اش اعلام شد برخي ارقام به شدت تعجب‌برانگيز بودند. آمريكايي‌ها ?? ميليارد دلار از ثروت خانواده قذافي را بلوكه كردند. كانادا بالغ بر ?.? ميليارد دلار، اتريش ?.? ميليارد دلار و انگلستان يك ميليارد دلار از ثروت قذافي را مسدود كرد. با اين حال گفته شده است كه اين اعداد هنوز به نزديكي ثروت واقعي ديكتاتور و خانواده‌اش نرسيده است. طي ?? سال حكومت، قذافي بالغ بر ?? تا ?? ميليارد دلار ثروت گرد آورده است.
 

 

 
حسني مبارك
 
رئيس‌جمهور سابق مصر كه بيش از ?? سال حكومت بر اين كشور را در چنگ خود داشت، در حالي به گردآوري ثروت مشغول بوده است كه شهروندانش براي گذران نيازهاي روزانه خود دست و پا مي زدند. ديكتاتور ?? ساله طي حكومت ?? ساله خود ثروتي بالغ بر ?? ميليارد دلار به‌هم زده است. او به همراه پسرها و خانواده‌اش درآمدهاي همه پروژه‌هاي اقتصادي مصر را تحت اختيار خود داشتند.
 

 

 
علي عبدالله صالح
 
رئيس‌جمهور سابق يمن به مانند همتاي مصري‌اش بالغ بر ?? سال بر مردم يمن حكومت كرد. گفته مي شود ثروت او بالغ بر ?? ميليارد دلار بوده است.
 

 

 
زين العابدين بن علي
 
رئيس‌جمهور سابق تونس حالا به ?? سال زندان محكوم شده است. در حالي كه او در ناز و نعمت بر تونس حكومت مي‌كرد، مردم اين کشور نه تنها از وضعيت بد اقتصادي در رنج بودند بلكه براي داشتن حقوق انساني خود نيز سختي‌هاي زيادي را تحمل مي‌كردند. همسرش پس از سقوط حكومت بي علي شمش‌هاي طلا به ارزش ?? ميليون دلار از تونس خارج كرد. خب با اين حساب حدس زدن ثروت ميليارد دلاري خود بن علي نبايد چندان كار سختي باشد. اين‌طور نيست؟
 

 

 
رابرت موگابه
 
رئيس‌جمهور زيمبابوه براي اينكه بتواند قدرت كامل را در اختيار خود بگيرد بسياري از رقيبانش را به قتل رساند. ثروت خالص او بين ? تا ?? ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود كه اين مبلغ را به كمك الماس‌هاي كشورش كاسب شده است.
 
 
 
تئودورو اوبيانگ (Teodoro Obiang Nguema Mbasogo)
 
رئيس‌جمهور گينه در حالي با فروش نفت‌هاي اين كشور روز به روز به ثروتش مي‌افزود که شهروندان اين كشور هيچ سهمي از اين ثروت نداشتند. گفته مي شود او ثروتي بيش از يك ميليارد دلار داشته در حالي‌كه شهروندان كشورش با كمتر از يك دلار در روز زندگي مي‌كنند. حالا پسرش با برگزيدن زندگي‌اي شاهانه و مجلل ادامه‌دهنده راه پدر شده است. گفته مي‌شود او ثروتي بالغ بر ?? ميليون دلار در شهر «ماليبو» و ?.? ميلون دلار در «ويرون بوگاتي» اندوخته است.
 
 
 
علي بونگو ونديمبا
 
رئيس‌جمهور گابن نزديک به ?? درصد توليد داخلي اين کشوررا مستقيما در جيب خودش مي‌ريزد. اگرچه گفته مي‌شود با اين کار مبلغي بالغ بر يک ميليارد دلار نصيب او مي‌شود اما شواهد نشان‌دهنده آن است که اين عدد کمي محافظه‌کارانه انتخاب شده است. در سال ???? او خانه‌اي در پاريس به قيمت ??? ميليون دلار خريداري کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html